KOKS YRA TIKRASIS VAIRUOTOJO DARBAS?

Tinklaraštis

Dažniausiai autobusu keliaujantys žmonės net nesusimąsto apie tikrąjį vairuotojo darbą kelionės metu, prieš ją ir po jos. Visuomet atrodo, kad jis tik įsėda į autobusą, užkuria variklį, nuveža į reikiamą tašką, parveža atgal, iš kur paėmė, ir tuom jo darbas ir baigiasi. Tačiau yra visai kitaip. Jo pareigos yra kur kas platesnės, nei galima būtų įsivaizduoti.

Pradėkime nuo to, kad kai užsakote kelionę ir vairuotojas sužino, kad važiuos su jumis, atvykęs į ofisą gauna informaciją apie užsakymą: kur važiuos (kokia šalis, miestas), kada, kuriam laikui, su kuo važiuos. Paruošiamas kelionės planas, t.y. kur ir kada reikia būti (jei tai turistinė-pažintinė kelionė), kuriame mieste ir kokioje lokacijoje yra viešbutis, kokie žmonės keliauja – kolektyvas ar pavieniai, turizmo agentūrų surinkti keleiviai, ar prie viešbučio yra vietos, kad būtų galima parkuoti autobusą. Jeigu nėra – prieš kelionę yra surandama, kurioje vietoje aplink viešbutį yra galimybė jį saugiai palikti nakčiai ir kaip bus grįžtama į viešbutį ir ryte nuvažiuojama iš viešbučio atgal prie autobuso.

Taip pat, dar kelios dienos prieš kelionę, vairuotojas pasiruošia autobusą – patikrina variklio alyvos, aušinimo, langų skysčio lygius, papildo jei reikia, užkuria autobusą ir patikrina pagrindinius ir svarbiausius jo mazgus bei kaip veikia autonominis šildytuvas (aktualus žiemą), bei oro kondicionierius (aktualus vasarą). Apžiūri, ar dega visi autobuso žibintai ir gabaritinės šviesos. Sutikrina, ar turi vairuotojo kortelę ir turi visus reikiamus dokumentus kelionei: draudimą, galiojančią techninę apžiūrą, keleivių vežimo licenciją, kelionės lapą ir kitus dokumentus.

Jeigu su autobuso technine dalimi viskas gerai, keliaujame prie kelionės plano – reikia peržiūrėti maršrutą –patikrinti, ar kelyje nėra remonto atkarpų, jeigu yra, numatyti kitą galimą kelią ar apvažiavimą, jeigu būtų spūstis.

Ne ką mažiau svarbi dalis yra viešbutis, kuriame miegosime. Ne dėl kambario ar žvaigždučių skaičiaus, o dėl autobuso parkavimo galimybių. Susirandame viešbučio lokaciją ir nuodugniai apžiūrime, kur galėtume parkuoti autobusą, jeigu stovėjimo vietos nesuteiktų pats viešbutis. O jeigu per kelionę visada miegame skirtingose vietose? Tuomet apžiūrime visus, jeigu tik turime informaciją iš klientų. Viską apžiūrėję ir išsiaiškinę iki pačios kelionės pradžios, sulaukiame jos ir pagaliau išvykstame.

Pirmiausia su kuo susiduriame kelionėje – tarpiniai sustojimai poilsiui, pietums, kavos pertraukėlėms ir panašiai. Didžioji dauguma ilgesnių kelionių vyksta per Lenkiją, todėl ir taip aišku, kad vairuotojai praktiškai jau žino visas vietas pakeliui, kur galima skaniai/greitai pavalgyti, taip pat, kur yra didesnės ir geresnės bei gražesnės degalinės, daugiau wc vietų, kad nereiktų 40-50 keleivių stovėti eilėje prie vieno.

Kas vyksta sustojimo metu? Keleiviams paprasta atsakyti – išlipam ir einam pirkti kavos ar sumuštinių, o vairuotojams dar dažniausiai reikia atlikti kelis veiksmus. Jeigu į kelionę važiuoja du vairuotojai (kas dažniausiai būna ilgesnėse kelionėse), vidutiniškai kas antrą sustojimą jie keičiasi vaidmenimis – kuris vairavo, eina pailsėti, kuris ilsėjosi – vairuoti. Ši procedūra užtrunka 3-5 minutes, kadangi skaitmeniniam tachografui reikia pakeisti vairuotojų korteles. Tuomet, jeigu tai vasara, vairuotojai, esat galimybei, nusiplauna priekinį stiklą nuo vabzdžių, kad būtų geresnis matomumas, saugiau ir maloniau vairuoti.

Tik paskui vairuotojai eina pirkti kavos ar sumuštinių. BET. Tik tokiu atveju, jeigu nei vienam iš keleivių staiga neprisireikia ko nors, iš bagažo skyriaus, ar šiaip pasiklausti, kiek dar laiko važiuosime, kur reguliuojasi vėjelio greitis, kodėl neatsilenkia ar neatsistumia sėdynė, kur rasti rozetę pasikrauti telefonui ir t.t.

Dažniausiai šiuos darbus vairuotojai pasiskirsto – jeigu vienas keičia korteles, kitas plauna stiklą, arba jei vienas traukia bagažą keleiviui, kitas perka kavą. Nes kitu atveju nespėtų visko padaryti ir keleiviai pastoviai lauktų vairuotojų.

Be saugaus keleivių vežiojimo, vairuotojai dar turi pasirūpinti jų klimato kontrole. Jeigu tai vasara, reikalui esant atvėsinti autobusą prieš jiems ateinant, jei tai žiema – pašildyti. Taip pat, reikia ir pasirūpinti daiktų bei autobuso saugumu. Nepalikti bet kur stovėti su keleivių paliktais daiktais ir neišeiti valgyti ar pasivaikščioti. Jei yra bent menkiausia abejonė dėl daiktų ar autobuso saugumo, vairuotojas visada liks autobuse saugoti jo bei daiktų. Pasitaiko ir atvejų, kada saugiai palikti per naktį reikia važiuoti 3-5-10 km nuo viešbučio iki artimiausios stovėjimo aikštelės ir nuo jos važiuoti taksi iki viešbučio, kol keleiviai jau seniausiai ilsisi ar pramogauja. Vairuotojai visos kelionės eigoje stebi, ar neartėjama prie automobilių spūsties, jeigu taip, galbūt yra galimybė jos išvengti ir apvažiuoti kitu keliu, planuoja degalų pilimus.

Grįžus po kelionės lieka kur kas mažesnė dalis darbo – užtikrinti švarą ir tvarką kitai išvykai. Autobusas išplaunamas, sutvarkomas ir paliekamas kitai kelionei. Jeigu randa paliktų daiktų, atneša į ofisą, susisiekiame su klientais ir grąžiname. Taigi, kaip matote, vairuotojai kelionėje turi daug daugiau užduočių, nei tik vairuoti ir stebėti eismą, todėl kiekvieną kartą važiuodami autobusu, nepamirškite ir jiems, padėkoti po kelionės arba palikti už darbą arbatpinigių.

UAB Čegmira

Jūs gavote šį naujienlaiškį, nes sutikote gauti mūsų naujienas elektroniniu paštu arba esate mūsų klientas.Jeigu daugiau
nebenorite gauti UAB Čegmira naujienlaiškio, atsakykite į šį laišką su tekstu „NEBESIŲSTI“.

Bendraukime!